zondag 27 november 2011

Reliëf puzzels gevonden!

Na het telefoongesprek eerder deze week met een oma van een blind jongetje (zie blog 25 november j.l.), ben ik toch nog eens de leveranciers langsgelopen op zoek naar speelgoed voor slechtzienden en blinden.
Ik probeer me dan in te leven in hoe het is om alleen te kunnen horen, voelen, ruiken en proeven.
Nu is er op gebied van horen best veel. Er zijn talloze speeltjes met geluid, maar toch zijn die zonder de mogelijkheid van zien, niet altijd even leuk. Ruiken en proeven zijn er eigenlijk niet. Dan blijft voelen over.
Nu heb ik puzzels gevonden die in reliëf zijn.

Een paard, een koe en een met varken,schaap en bijenkorf?
De combinatie logica van de laatste ontgaan mij, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik dit gevonden heb.


 
Nu ook eens opzoek naar ideeën voor proef en ruik spelletjes,
en misschien zelf iets ontwikkelen.

Nog maar eens een nachtje over slapen.

Weltrusten

1 opmerking:

  1. check anders deze site eens:
    https://www.visio.org/nl-nl/home/actueel/nieuws/2016/november/tien-tips-cadeau-slechtziend-of-blind-kind
    https://www.visio.org/nl-nl/home/actueel/nieuws/2018/november/speelgoed-voor-clienten-met-vvb

    BeantwoordenVerwijderen